קפה שחור – הטורקי של אילנס

קפה שחור הוא הוותיק ביותר מבין משקאות הקפה. פולי הקפה התגלו לראשונה באתיופיה על ידי רועה צאן שגילה שהצאן שלו מתנהג אחרת כאשר אכל מפולי הקפה. באתיופיה נהגו לאכול את הפולים. השימוש בפולי הקפה לצורך הכנת המשקה החל להתבסס במאה ה-15 ולאורך השנים הפך המנהג למסורת של ממש שהתפשטה במהירות העולם הערבי.

במאה ה-16 הגיע הקפה לראשונה לאירופה בזכות המסחר הענף בין צפון אפריקה לוונציה, והתפשט במהרה ברחבי אירופה.

הקפה השחור עשוי מפולי קפה קלויים וטחונים לאבקה

קפה טחון נמכר באריזות ואקום על מנת שלא לאבד את הארומה לאחר הטחינה. ההכנה שלו מבוססת על חליטה של הפולים הטחונים במים בטמפ' של מעל 90 מעלות, ובתהליך הזה השמנים הארומטיים משתחררים והמים סופגים את הטעם והארומה. מדובר בצורת הכנה עתיקה ביותר, הקפה נטחן גס יותר ולרוב לא מסונן החוצה מהכוס, אלא שוקע לתחתיתה.

קפה טורקי

הדרך הבסיסית והעתיקה ביותר להכנת קפה, שמקורה במזרח התיכון. שיטה זו מבוססת על כתישה ידנית של הפולים באמצעות מכתש ועלי, ובישול האבקה המתקבלת בצורה מבוקרת בקנקן קפה הנקרא ג'זווה. (ויקיפדיה)

הכנת הקפה השחור בתרבויות רבות מלווה בטקס מרשים וארומתי הכולל את כל שלבי הכנת המשקה: קליית פולי הקפה, כתישתם דק – טחון לכדי אבקה, ובישולם בתהליך ארוך לצורך מיצוי מלא של הטעמים.

בארץ הקפה השחור הפך להיות מזוהה בישראל עם המילואימניקים. לכל גבר ישראלי שמכבד את עצמו יש פק"ל קפה – בו יש גזיה, פינג'אן, קפה, סוכר, כפיות וכוסות מתאימות.

יש הרבה שיטות בהכנת קפה שחור

באופן כללי השיטה הנפוצה ביותר להכנת קפה:

שמים את המים בפינג'אן על אש גבוהה, כשמתחיל לרתוח מוסיפים קפה (היחס – כפית גדושה של קפה על כל כוס 100 מ"ל) ומרתיחים. לאחר הרתיחה הראשונה מרחיקים מעט את הפינג'אן מן האש ומוסיפים סוכר ומרתיחים שוב.

באילנס קיים מבחר פולי קפה פרימיום ממגוון מקומות אקזוטיים, נקלים ונטחנים במיוחד לקפה טורקי. חווית טעמים עוצמתיים בשילוב נוכחות אלגנטית ומרקם עדין נעים וחלק.

הטורקי שלנו מתאים לכל שעה ורגע ביום. בזמן שעות העבודה וגם בשקט של שעות הערב..

ilan's Gallery

קפה שחור – הטורקי של אילנס
כוסות קפה שחור לשתייה
קפה טורקי של אילנס
× נשמח לעמוד לשירותכם בווצאפ