קפה בריא לנו?

האם קפה מזיק לבריאות או בריא? האם הוא באמת ממריץ? כמה כוסות קפה מותר לשתות ביום?

קפה בריא לנו? שתיית קפה

 

האם קפה מזיק לבריאות או בריא? האם הוא באמת ממריץ? כמה כוסות קפה מותר לשתות ביום?

קפה הוא משקה בן יותר מאלף שנים, שמקורותיו באתיופיה.

הקפה מכיל למעלה מ 1,000 רכיבים. בין הרכיבים: קפאין, חומצה טאנית, חומצה אוקסלית, ניאצין ומגנזיום. קפאין הוא חומר ממריץ, שמשפיע בעיקר על הלב ומערכת העצבים וגורם להעלאת קצב הלב ולחץ הדם. הקפה מכיל כמות גבוהה ביותר של נוגדי חמצון המגינים על גופנו מרדיקלים חופשיים.

מחקר חדש מאוניברסיטת הרווארד, נעשה בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים מספרד וסינגפור, ונמשך כ 30 שנה, מצא קשר בין צריכת קפה ברמה סבירה להקטנת הסיכון לתמותה מוקדמת. שורה של מחקרים מהשנים האחרונות העלו שהקפה מגן על תפקוד המוח ועשוי למנוע התדרדרות בתפקודו. הקפה מוריד את הסיכון לאלצהיימר ומקל על תסמיני המחלה. חשוב לציין שבטווח הקצר יותר, קפה עלול להחמיר כל מיני מצבים, כמו למשל חרדה, הפרעות שינה, רעד וצרבות.

הקפה ממלא תפקיד משמעותי בתזונה של החברה שבה אנחנו חיים ורובנו צורכים אותו באופן קבוע. לכן טוב לדעת שהוא עשוי להיות בריא לנו.

הדעה הרווחת היום בקרב מדענים היא שצריכה מתונה של קפה איננה מועילה או מזיקה במיוחד, ושייתכן כי יתרונותיו של הקפה עולים על חסרונותיו. רוב חילוקי הדעות הם בעיקר בנושא הכמות ולכן ככל הנראה שכמות בטוחה היא עד 3 כוסות קפה ליום.

לאוהבי ושתייני הקפה שבינינו, שתו קפה במידה, ואם כבר מוגבלים בכמות – לכו על האיכות של תערובות הקפה המובחרות של אילנס – להנאה ובריאות.

ilan's Gallery

כוסות קפה
× נשמח לעמוד לשירותכם בווצאפ